Redakcia Partner na úrovni. November 2014

 

Úspešný podnikateľ v digitálnom svete radí, ako na to

 

Rozhovor s Lukasom Brossederom, zakladateľom a riaditeľom Affinitas s.r.o

 

Lukas Brosseder, zakladateľ a riaditeľ Partner na úrovni

 

Pán Brosseder, povedzte nám o začiatkoch Affinitas. Prečo práve zoznamka?

Celé sa to začalo, pretože sme si uvedomili, že online zoznamovanie má na európskom trhu veľký potenciál. Chceli sme ponúknuť platformu so spoľahlivými a efektívnymi službami, ktorá by bola ukážkou optimálneho hľadania partnerov medzi single ľuďmi a ponúkala im možnosť budovať si dlhodobé vzťahy. Preto sme v roku 2008 založili Affinitas (materskú spoločnosť zoznamky Partner na úrovni – pozn. redakcie).

 

Čo Vás primälo veriť, že produkt bude mať úspech? Vytvorili ste „Blue Ocean“?1

Áno, s naším produktom sme chceli vytvoriť Blue Ocean. Chceli sme ponúknuť unikátnu a špeciálnu službu zameranú na určitú cieľovú skupinu. Na základe toho, aký bol v tom čase trh, sme vedeli, že nutne musíme predstaviť inovatívny systém zoznamovania nezadaných ľudí, preto sme zvolili systém matchmakingu. Samozrejeme sme tiež vedeli, že ak konkurencia vyhodnotí náš nápad ako inovatívny, a ak bude mať naša značka úspešný koncept, Blue Ocean sa môže veľmi rýchlo zmeniť na Red Ocean.

 

Aké sú podľa Vás silné stránky Vašej spoločnosti?

To, čo máme radi, je kvalita služieb a, samozrejme, spokojnosť klientov. Ale to, čo nás od ostatných online zoznamovacích platforiem odlišuje, je práve skutočný a efektívny systém matchmakingu medzi nezadanými, ktorý je kalkulovaný na základe algoritmu. Faktory tohto algoritmu udáva psychologický profil špecifický pre každého člena. Veríme tiež, že spolupráca našich 14 oddelení operujúcich v rôznych oblastiach online marketingu je základom pre vytvorenie vzájomnej, synergickej a efektívnej pracovnej atmosféry, ktorá je tak dôležitá pre rozvoj interakcie medzi zamestnancami a pre vznik nových nápadov. Ďalšou silnou stránkou je náš záujem o internacionalizáciu, počínajúc zamestnancami vychádzajúcimi z 19 rozličných kultúr. Affinitas má 330 zamestnancov, vysoko kvalifikovaných mladých ľudí, ktorí sa konštantne podieľajú na rozvoji nášho trhu.

 

Devätnásť rozličných kultúr? Koľko má teda Vaša značka momentálne národných pobočiek?

Služby aktívne ponúkame v 26 krajinách po celom svete. Nedávno sme spustili služby v Austrálii, na Novom Zélande, v Južnej Afrike a Kanade.

 

Aká je stratégia Vašej spoločnosti?

Naša stratégia je založená na internacionalizácií značky. Vážne veríme v rastúci trend operovania naprieč štátnymi hranicami. Z tohto dôvodu sa snažíme ponúkať produkty a  služby, ktoré vyhovujú jednotlivým krajinám. Jednou z našich stratégií je úzka spolupráca medzi krajinami, v ktorých je naša značka zastúpená. Okrem toho veríme v konštatnú interakciu v rámci našich 14 oddelení pracujúcich v najrôznejších odvetviach online marketingu. Veríme, že spolupráca medzi oddeleniami je nevyhnutná pre vytvorenie synergického efektu a vzájomného rastu.

 

Ako bude podľa Vás online dating vyzerať o 5 rokov?

Zdá sa, že spoločnosť stále viac akceptuje využívanie online zoznamovacích portálov, takže predpokladám, že o päť rokov bude toto obchodné odvetvie plne akceptované ako spoľahlivý spôsob hľadania ideálneho partnera. Podľa prieskumu z roku 2013 sa 17% manželských a 20% zasnúbených párov spoznalo online. Myslím si, že toto číslo môže iba rásť.

 

Aký je podľa Vás kľúč k úspechu – čo by mal úspešný podnikateľ vedieť?

Potenciálny úspešný podnikateľ, sa musí seba samého spýtať 3 otázky: Aké benefity môže môj produkt ponúknuť? Je dostatočne dobrý na to, aby sa stal základom úspešného podnikania? Ako tento produkt môžem ponúknuť mojim zákazníkom podľa ich vlastných predstáv?

Môže sa stať, že potenciálny podnikateľ sa tak sústredí na zdokonaľovanie svojho produktu, že si neuvedomí to, že vytvára nesprávny produkt, ktorý vlastne nezodpovedá požiadavkám trhu. Je veľmi dôležité najskôr vytvoriť perfektný produkt, a až potom ho doviesť k dokonalosti. Toto tvrdenie sa stalo mantrou mnohých úspešných spoločností. Ak veríte, že Vaša služba je to pravé, potom z nej môžete urobiť základ svojej spoločnosti a premýšľať o tom, ako ju ponúknuť svojim klientom. Na svojom prudukte musíte pracovať s veľkou vášňou, no zároveň musíte byť flexibilní a otvorení novým nápadom, ktoré by mohli originálny produkt výrazne zmeniť. Aj zoznamovacie služby Affinitas boli za tie roky prispôsobované a upravované. Z toho sme sa naučili, že iba vďaka extrémnej flexibilite sa dá dosiahnuť želaný úspech.

 

 

Mohlo by Vás zaujímať aj:

Seriózna zoznamka pre seriózne zoznámenie

Partner na úrovni – skutočná európska zoznamka a omnoho viac

Zoznamovacia agentúra – pre koho to je, a ako vybrať tú správnu

 

 

1 Blue Ocean Strategy (W. Chan Kim, Reneé Mauborgne) je kniha predstavujúca obchodnú stratégiu. Firmy riadiace sa Blue Ocean stratégiou sa nepokúšajú uspieť prostredníctvom súperenia s konkurenciou, ale vytvárajú nové nekonkurenčné trhy - tzv. „modré oceány“.

Zdroj: Blue Ocean Strategy; Wikipedia. Dostupné na: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy.